Spotkania w Inowrocławiu

5/22/2012 01:29:00 PM

W Inowrocławiu, zaraz po przyjeździe, spotkałam się z dwiema grupami młodzieży.

W "Tajemniczym ogrodzie"

Najpierw w bibliotece "Tajemniczy ogród", która jest jedną z najciekawiej urządzonych bibliotek, jakie widziałam. Poza stylowymi dekoracjami, są tam zaprojektowane specjalnie dla biblioteki meble - na tyle ciężkie, że dzieci nie mogą ich przewracać czy rzucać nimi. wśród nich krzesełko Muminek i Włóczykij. Jest też basen z kolorowymi kulkami, do którego najmłodsi czytelnicy mogą sobie skakać pomiędzy lekturami.

W moim spotkaniu uczestniczyli jednak starsi czytelnicy, z którymi rozmawialiśmy o książkach - głównie o fantastyce. Młodzież chętnie czyta fantastykę - na spotkaniach odnoszę wrażenie, że jest to ulubiony gatunek tej grupy wiekowej. Zastanawiam się więc, czemu tylu wydawców tak niechętnie podchodzi do fantastyki...

Padało wiele ciekawych pytań o książki, o to, czy powinny być one w jakiś sposób dobierane czy sprawdzane przez rodziców, a nawet o to, czy z czytaniem można przesadzić. ;-)

Później pojechałam do Filii nr 2, gdzie spotkałam się z uczniami szkoły integracyjnej. Tam uczestnicy zadawali bardziej osobiste pytania - na przykład czy lubię sport. ;-) Przede wszystkim jednak rozmawialiśmy o książkach.

Niektórych uczestników spotkań miałam okazję zobaczyć jeszcze następnego dnia, podczas "Wielkiej gry".

Za zdjęcia dziękuję Paniom Annie Kończal  i Annie Batkowskiej.

Uczestnicy spotkania w filii nr 2

Zobacz też:

0 komentarze

Spam będzie usuwany.