Sprawozdanie roczne

12/29/2014 05:32:00 PM

Nie bardzo lubię te coroczne podsumowania, robione wszędzie przed Nowym Rokiem. Trochę to smutne, kiedy człowiekowi tak co chwilę przypominać, że znowu coś się skończyło...

Zdjęcie: Dariusz Majgier

Jednak mając taką datę urodzenia, jak moja, nie sposób tego uniknąć. Koniec roku zbiega się z kolejnymi urodzinami i różne myśli krążą po głowie.

Pod względem pisarskim ten rok był całkiem niezły. Gdybym pracowała w jakiejś „korpo”, mogłabym przedstawić swym przełożonym przyzwoite sprawozdanie roczne i mieć nadzieję na jakieś „docenienie” (nadzieję wszak zawsze można mieć ;-)).


Wydałam 5 książek


To mój rekord w tym zakresie. Wiele osób myśli, że te pięć książek napisałam w rok. ;-)

Niektórzy tak potrafią, ale nie ja. Należę do tych, co długo dopracowują książki, bo niedoróbek nie lubię. Książki zostały wydane w ciągu jednego roku, ale napisane w czasie kilku lat.


Moje tegoroczne książki to:

„Ula i Urwisy. Nowi sąsiedzi” (wydana w styczniu 2014, napisana w 2012)
„Ula i Urwisy. Dzieciństwo jest super” (wydana w marcu 2014, napisana w 2013)
„Tajemnice Starego Pałacu. Duch z Niewiadomic”  (wydana w kwietniu 2014, napisana w 2012)
„Ula i Urwisy. Idę do zerówki” (wydana w czerwcu 2014, napisana w 2013)
„Stuletnia Gospoda” (wydana w lipcu 2014, napisana w 2005)

„Stuletnia Gospoda” dojrzewała do wydania aż 9 lat... ;-) Musiałam do niej podejść parę razy po napisaniu. Ciągle nie byłam pewna, czy chcę to wydać, ale teraz myślę, że dobrze się stało, że ta książka się ukazała.

 

Wznowienie „Amelki”

Odzyskałam prawa do swojej pierwszej książki, i powróciła ona do księgarń w nowym wydaniu, nakładem wydawnictwa Akapit Press. Wydanie jest poprawione i na nowo zilustrowane.


Nominacja do nagrody IBBY „Książka Roku”


Dostałam nominację do nagrody Polskiej Sekcji IBBY za „Tajemnice Starego Pałacu. Duch z Niewiadomic” w kategorii „Książka Roku”. Skończyło się na nominacji, tak, jak poprzednio, ale sama nominacja jest dużym wyróżnieniem, bo to ważna nagroda.



Napisałam dwie nowe książki


Czwartą część „Uli i Urwisów” i drugą część „Tajemnic Starego Pałacu”.

Poza tym pisałam jeszcze różne inne rzeczy. :-)

Odbyłam trochę spotkań autorskich


Odwiedziłam Leszno i okolice, Łódź i Zgierz, Jędrzejów, Gryfino i Chwarstnicę, no i Trzciankę, (gdzie znam wiele fajnych osób) oraz Czarnków.

 
Spotykałam się także z czytelnikami w Warszawie i Krakowie.

Targi książki


Wzięłam udział w targach książki w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Katowicach i Łodzi. Miło było spotkać się z tymi, którzy zajrzeli do mnie na stoiska!
W Katowicach z fantastyczną i pisarską bracią (zdjęcie z profilu Klaudii Heintze na Instagram)

Zaczęłam się uczyć scenopisarstwa


Postanowiłam zainwestowałam czas w swoje pisarskie wykształcenie i nabyć trochę nowej, cennej wiedzy. Poszłam więc na kurs „Adaptacja” w Warszawskiej Szkole Filmowej. Uczę się tam pisania scenariuszy, a przy okazji... rozwijam umiejętność pisania.

Mam fajnych czytelników!


Wiem, to nie moja zasługa, ale bardzo mnie to cieszy. :-)

Dobrze jest mieć takich czytelników. Sympatycznych, piszących maile, dzielących się wrażeniami po lekturze książek, zgłaszających uwagi i wyrażających swoje zdanie o książkach, co bardzo sobie cenię.

Myślę o przywróceniu czegoś w rodzaju dawnego „Pastwiska” (pamięta ktoś jeszcze „Pastwisko”?). :-) 


A jak Wam minął rok?

Zobacz też:

8 komentarze

Spam będzie usuwany.