Jak oszczędzić czas pracy?

8/22/2015 04:27:00 PM

Choć robię wiele rzeczy, udaje mi się znajdować czas na kolejne. To dlatego, że nauczyłam się kilku trików, pozwalających na zaoszczędzenie czasu i szybsze uporanie się z niektórymi obowiązkami.


Podzielę się dziś z Wami kilkoma sposobami na zaoszczędzenie czasu i szybsze uporanie się z obowiązkami. Bardzo mi się przydawały w różnych miejscach pracy i nadal się przydają, więc może przydadzą się i Wam?

Listy „do zrobienia”

Nauczyłam się je robić jako nastolatka i dzięki temu ogarniałam wiele obowiązków i miałam jeszcze czas dla siebie. Listy robię do dziś. Zawsze mam kalendarz (papierowy), w którym codziennie zapisuję, co mam do zrobienia – tego dnia i w czasie kolejnych dni, kiedy planuję coś, co wymaga dłuższej pracy albo coś, co będzie do zrobienia na jakiś czas. Dzięki temu nie gubię się w planach, wiem, ile mam do zrobienia i nie zapominam o rzeczach, które bez tego mogłoby mi umknąć.

Gotowe szablony często wysyłanych e-maili

Często odpisujesz na podobne e-maile? Zrób sobie „gotowce”: całe odpowiedzi na takie e-maile albo ich fragmenty. Miej je pod ręką i gdy przyjdzie kolejny podobny e-mail, po prostu wklejasz i wysyłasz. Robiłam to w każdej z moich prac i świetnie działało.

Skup się na jednym

Człowiek nie jest urządzeniem wielozadaniowym i wszystko zrobi lepiej, jeśli zrobi to po kolei, zamiast próbować ogarnąć kilka rzeczy naraz. Zerkanie na maile, social media, oglądanie filmu, itp. w czasie pracy umysłowej, spowalnia ją i może sprawić, że czeka Cię poprawianie albo robienie od nowa. Szkoda na to czasu!

Kiedy coś robisz, skup się na tym i nie rozpraszaj się, zaglądając na FB, Instagram, itp. Zajrzysz, jak skończysz. Zobaczysz, jak szybko Ci pójdzie!

Miej pod ręką często używane narzędzia

To pomaga bez względu na to, czy dotyczy tradycyjnie rozumianych narzędzi pracy, czy programów na komputerze albo w telefonie. Jeśli np. często rozmawiasz przez telefon i musisz coś notować, miej w zasięgu ręki telefon, notes i coś do pisania.

Skonfiguruj sobie programy w komputerze, tak, żeby wygodnie było Ci z nich korzystać. Powyciągaj na wierzch (na pulpit albo do paska) to, co często włączasz. 

Nie gromadź zaległości

Staraj się wszystko robić na bieżąco. Dzięki temu nie tylko nie odkryjesz nagle, że musisz zrobić naraz zadania z wielu dni, a poza tym wszystko będzie sprawniej toczyć.
I ominie Cię tłumaczenie się z nie odpisania na mail, czy nie załatwienia jakiejś sprawy. :-)

Wiedz, gdzie co masz

Nie znaczy to, że musisz zawsze mieć porządek i nieustannie sprzątać. I wcale nie musisz mieć „biurka jak lodowisko”.

Nie każdemu służy porządek rozumiany w ten sposób, niektórzy dobrze się czują z bałaganem – możesz go mieć, jeśli zawsze wiesz, co gdzie masz w swojej stercie.

Jeśli nie wiesz – sterta powstała nie z potrzeby, a z przypadku. Ogarnij ją. ;-)


A jakie są Wasze tricki na oszczędzanie czasu i szybkie uporanie się z obowiązkami?


Zobacz też:

4 komentarze

  1. Jestem pod wrażeniem, jak wspaniale ewoluował Twój blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. My Polish isn't too shabby since I could read and understand this lovely post :) Oh the beauty of Slavic languages! ;) Great pieces of advice, esp. about focusing on one thing - so important!
    I also can't live without my to-do lists :)
    xox Nadia // http://mielandmint.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You read in Polish! :-)

      I am so impressed. :-) I like Slavic languages too.

      Usuń

Spam będzie usuwany.