Alma Mater

10/03/2013 06:01:00 PM

Kiedyś w tych drzwiach nie było takiej eleganckiej szyby, tylko taka dosyć zwykła, nieładna, żółta...


Tu studiowałam przez pięć lat, a potem, przez dwa kolejne uczyłam studentów.

Część tych studentów była ode mnie starsza. Ciekawe doświadczenie: uczyć studentów starszych od siebie, choć dopiero co samemu było się studentką tej samej uczelni.

Jeszcze ciekawsze było uczenie ludzi z mojego roku, którzy zaczynali naukę razem ze mną, ale podczas studiów robili sobie roczną przerwę...

Zabawne było uczenie „pierwszoroczniaków”, którzy dopiero co skończyli szkolę średnią i mówili do mnie „pani profesor”. ;-) Jeszcze zabawniejsze było to, że inni poprawiali „pani magister”...

Kiedy mówiłam im, że mogą się do mnie zwracać po imieniu, niektórzy patrzyli z niedowierzaniem, czasem z podejrzliwością. Może obawiali się, że to jakiś podstęp? ;-)


Teraz ta brama wygląda tak, a w budynku Collegium Witkowskiego mieści się Instytut Historii UJ.


Zobacz też:

0 komentarze

Spam będzie usuwany.