Jak ewoluował mój blog?

8/10/2015 05:35:00 PM

Choć najwięcej czasu przy „remoncie bloga” zajęło mi porządkowanie wpisów z ponad czterech lat, bardziej rzuca się w oczy nowy wygląd bloga.


Po raz pierwszy nie projektowałam strony, ale skorzystałam z gotowego szablonu, który jednak zmodyfikowałam, tak, by dopasować go do swoich potrzeb. Było przy tym chyba więcej roboty niż przy tworzeniu własnego... ;-)

Szczerze mówiąc nie wiem, czy polecałabym korzystanie z gotowych szablonów osobom, które potrafią zrobić własny. Za to są one dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy nie znają html i css lub znają je słabo.

Rozważam kolejne zmiany – przede wszystkim przejście na Disqus. Dzięki temu łatwiej będzie prowadzić dyskusje w komentarzach, otrzymując informacje o odpowiedziach i rozwoju konwersacji.

Jednak niestety ograniczy to anonimowość komentujących, ale z tego, co zauważyłam, anonimowo komentują niemal wyłącznie spammerzy, wklejający reklamy. Poza tym – nie oszukujmy się – ta anonimowość jest tylko pozorna. ;-) W Internecie nie ma prawdziwej anonimowości.

A że jestem sentymentalna, przygotowałam też mały przegląd, jak blog ewoluował od czasu, kiedy jest też na Blogspocie.

Wcześniej, do 2012 roku, na własnym serwerze:


Archiwum wpisów z tamtych czasów jest nadal dostępne tutaj.

Początki na Blogspocie były takie:


To kolejna wersja, z 2012 roku. Połączenie grafik z bloga z czasów własnego serwera oraz możliwości Blogspota.


Później próbowałam innych wariantów, aż doszłam do obecnego.

I przy okazji mam pytanie do Was: co sądzicie o przeprowadzonych zmianach? Nad czym jeszcze powinnam popracować?


Zobacz też:

3 komentarze

  1. Bardzo mi sie podoba nowy wygląd bloga:). Przy okazji - jak zrobić taki ruszający się instagram?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko Ty zapytałaś, więc odpowiem w formie tutoriala - właśnie go piszę! :-)

      Usuń
    2. Zrobiłam tutorial jest tutaj:
      http://katarzynamajgier.blogspot.com/2015/08/jak-dodac-gadzet-instagram-na-bloga.html

      Usuń

Spam będzie usuwany.