Jak dodać blog do listy czytelniczej (obserwowanych blogów)?

6/01/2012 01:00:00 PM

Do niedawna "obserwowanie" blogów na Blogspocie było proste - na górnym pasku był przycisk "Obserwuj".



Jeśli spodobał nam się jakiś blog, wystarczyło kliknąć ten przycisk, a później już tylko wybrać, czy chcemy obserwować jawnie, czy anonimowo. Blog od razu trafiał na naszą listę czytelniczą i logując się można było zobaczyć, co nowego tam opublikowano.

Ostatnio jednak usunięto ten przycisk... Na większości blogów są gadżety GFC, ale czasem ich nie ma.

Blog bez gadżetu GFC też można dodać do obserwowanych przez tę sieć i śledzić je przez czytnik Bloggera.


Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem, przedstawionym na forum dla blogerów zrobiono to, bo... ten przycisk nie był używany... Blogerzy, wypowiadający się na forum są, co prawda, innego zdania, ale kto by się nimi przejmował?

Sęk w tym, że wielu użytkowników Blogspota nie zna innych sposobów na dodanie bloga do swojej listy czytelniczej. Zrozumiałam to, kiedy kilka osób napisało mi, że szkoda, że teraz mojego bloga nie da się obserwować...

Nie jest to prawdą, ciągle można dodawać blogi do "obserwowanych". I to nie tylko blogi z Blogspota!

Na liście czytelniczej możemy mieć blogi założone na większości innych systemów, a można to zrobić tak:

Po zalogowaniu się na Blogspot, pod listą Waszych blogów, wyświetla się Lista Czytelnicza.
Wygląda tak:

(Wszystkie obrazki można powiększyć, klikając na nie!)


Z lewej strony, na wąskim pasku, mamy listę obserwowanych blogów, z prawej - na szerokim pasku - "zajawki" nowych postów w tych blogach.

Zwróćcie uwagę na przycisk "Dodaj" zaraz pod napisem "Lista czytelnicza". To właśnie dzięki niemu łatwo dodacie do listy nowe blogi.


Klikamy przycisk.

Pojawia się nowe okienko.


Tutaj wpisujemy lub wklejamy adres bloga, który chcemy "obserwować".


Tutaj wybieramy, czy chcemy obserwować jawnie, czy anonimowo. Jeśli obserwujemy anonimowo, nasze nazwisko (lub pseudonim) nie pojawi się na liście obserwatorów. Nie zobaczy go też osoba, której blog obserwujemy.


Na koniec klikamy tutaj - i... gotowe!


Gdybyście mieli pomysł na inne potrzebne czy przydatne tutoriale - napiszcie w komentarzach.

Być może jest jeszcze coś, w czym mogę pomóc?

Jeśli chcecie o tym poczytać - dodajcie mojego bloga do obserwowanych! ;-D




Zobacz też:

52 komentarze

  1. wlasnie jakbys mogla zajrzyj do mnie na bloga bo mam problem z lista znajomych ktorzy mnie obserwuja , znikneli i pojawila sie tylkoa jakas dziwna informacja....niewiem co robic i dlaczego sie popsulo??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem chyba już się rozwiązał, bo widzę, że Twoja lista obserwatorów (w postaci gadżetu) wyświetla się prawidłowo na samej górze strony.

      Usuń
    2. Witam. Mam podobny problem. U mnie też zniknęły wszystkie blogi z listy czytelniczej,które obserwowałam. Nie rozumiem co się stało??I nie umiem sobie z tym poradzić...

      Usuń
  2. Witam!
    Dziękuje za odpowiedź i za zainteresowanie
    Metodą prób i błędów 3 dni temu doszłam do tego jak dodać bloga do listy czytelniczej i obserwuje ,aż jednego bloga ;) Musiałam sprawdzić czy wszystko dobrze zrobiłam? i wyszło ,że ok tylko teraz pojawił się problem, pytanie jak go teraz usunąć z tej listy ????

    Chętnie przeczytam Pani wskazówki będe czekać z niecierpliwością na nowego posta .......:)
    Pozdrawiam!

    ps. kiedyś było super z tym gadżetem "obserwuj" na górnym pasku a teraz hm.....porażka

    OdpowiedzUsuń
  3. Znowu jestem :)
    Szukałam, modziłam ponad godz ,aż wykombinowałam jak usunąć bloga z listy :)))) w końcu udało się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ja usunęłam ostatnio wiele blogów z listy i, niestety, ale teraz nie jest to proste i intuicyjne... delikatnie mówiąc. ;-)

      Usuń
  4. Dzięki za info!
    Zwariowali, przecież wcześniej było prościej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano było...
      Można zabrać głos w tej sprawie na forach Bloggera, może uda się przekonać jego "władze", żeby wróciły do tego, co proste i sprawdzone?

      Usuń
  5. Ja mam rozwiązanie alternatywne jeszcze swojego własnego pomysłu, a mianowicie mam grupę dyskusyjną, tam dodałem kilka adresów email, z czego przecież grupa dyskusujna posiada swój adres, wobec czego ten adres mam dodany do ustawień bloga/strony i jak ukazuje sie jakis wpis na stronie/blogu to wtedy automatycznie jest tez on wysyłany na maila do grupy dyskusyjnej z której to idzie to dalej na skrzynkę mailową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to patent! ;-)
      A akurat ograniczam to, co przychodzi na skrzynkę mailową, ale jeśli ktoś lubi tę drogę, to jest to ciekawe rozwiązanie. ;-)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Bardzo pomocne info! Nie zauważyłam przycisku dodaj pod listą czytelniczą. Na okrętkę teraz zrobili strasznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam :) ja również mam pytanie - jak w ogóle dodać z prawej strone tę listę z blogami, które obserwuję?:) Dodałam na próbę jeden blog tak jak napisałaś i udało się, ale po prawej strony nie mam listy z tym blogiem :)
    Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradziłam sobie :P Natomiast gdybyś mogła zerknąć, ta lista blogów i obserwatorzy wchodzą mi na zdjęcia :( można to zmienić? Przesunąć w prawo? :)

      Usuń
  8. Dzięki za pomoc od niedawna mam bloga zajrzyj do niego i napisz czy dobrze go stwożyłam, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie jak ukalnić mojego bloga by inni mogli go obserwować , mam z tym dosyć sproy problem i proszę o pomoc :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne umysły myślą podobnie :) Sama robię to w ten sposób, bo niektóre blogi nigdy nie miały tego gadżetu, a obserwować się chciało. (Prawda jest taka, że jestem żółtodziobem i inaczej nie umiałam ;) )

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja mam inny problem. U mnie na blogu niby wyświetla się "Dołącz sie do tej witryny", ale po kliknięciu na to wyskakuje okienko
    Przepraszamy...
    Realizacja Twojego żądania była niemożliwa.
    Spróbuj ponownie teraz lub trochę później.
    I nikt nie może sie dopisać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam ten sam problem jednak klikając w te dwa czerwone kwadraciki obok pojawia się lista wszystkich obserwowanych i tam mozna kliknąć obserwuj i następuje taka reakcja jakby od razu nacisnęło się na "Dołącz sie do tej witryny", jednak nie wszyscy o tym wiedzą :( jakbyś znalazła rozwiązanie problemu proszę napisz mi :)

      Usuń
  12. Witam, pisze bo tez mam pewien problem, na moim blogu www.paznokciowelovee.blogspot.com po lewej stronie mam swoje ulubione blogi, ale ze 164, ktore obserwuje wyswietlaja mi sie tam tylko 74... jak to zmienic, i dlaczego kiedy chce dodac "blogi, ktore obserwuje" nie ma ich nawet w wyborze... :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję Ci bardzo, tyle się głowiłam o co z tym chodzi, a Ty to załatwiłaś w minutę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam:) rozwiązałam problem z dodawaniem - dzięki za podpowiedź, ale teraz mam problem jak usunąć blog którego nie chcę już obserwować.
    Przy logowaniu na blogu, wyświetla się info

    Przepraszamy...
    Realizacja Twojego żądania była niemożliwa.
    Spróbuj ponownie teraz lub trochę później.

    bardzo proszę o podpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od wczoraj zaszanawiam sie dlaczego nie moge nikogo dodac do obserwowanych. Nie moge uwierzyc, ze usuneli te funkcje! To bylo takie praktyczne. Dzieki za porade.

    OdpowiedzUsuń
  16. super bardzo mi pomogłaś :) dopiero zaczynam i bardzo chciałam żeby mój blog mógł być obserwowany. Ogromne dzięki. Wiem, że pewnie nie chcesz spamów w komentarzach, ale to dla mnie bardzo ważne żeby mój blog zaczęło czytać więcej osób
    Serdecznie zapraszam : http://smajlek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. a jak usunąć z listy czytelniczej bloga? pomóżcie proszę ,nigdzie nie mogę niczego na ten temat znaleźć

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mi się to przydało, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  19. A jak usunąć bloga z listy obserwowanych?

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak wyżej, jak usunąć bloga z listy obserwowanych? Poooooomuż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprościej przez gadżet, ale z poziomu panelu też się da, tylko to bardziej skomplikowane.

      Usuń
    2. Gadżet usunięty ale nadal jest na profilu blogera.

      Usuń
  21. A jak to usunąć, bo próbowałam, ale nie wiem jak. Blogger w ogóle nie pokazuje jak to zrobić w normalny sposób, a na internecie piszą o jakimś napisie podkreślonym z prawej strony, którego ja nie mam.... błagam pomóż! Tylko wytłumacz dokładnie wszystkie etapy, bo w blogowaniu jestem kompletnie zielona.

    http://balonempomoimmozgu.blogspot.com/
    http://kronikawiatru.blogspot.com/

    Niech wasze strzały zawsze sięgają celu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, jeszcze dopisek. Napiszesz mi o tym na którymś blogu? Bo raczej nie będę pamiętać żeby zaglądać tu ;)

      Usuń
  22. Ja mam kilka pytań.. u góry na Pani profilu sa w kółeczka ikonki z ofnośnikami do róznych portali- jak je dodać- czy znajdę na blogu informacje na ten temat?
    Drugie to na przykładzie tego bloga- http://biocreep.blogspot.com/ po liście z archiwum pojawia się lista przyjaciół- jak się ich zdobywa lub zaprasza i jak stworzyć sobie taką listę. Buziaczki ślę i liczę, że będę niebawem mądrzejsza o tą wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te ikonki są zrobione i dodane ręcznie. Nie robiłam tutoriala na ten temat, ale myślę, że są takie gdzieś w internecie.

      Widzę, że masz bloga na Bloggerze, chyba na forum Bloggera coś o tym było. Ja po prostu zrobiłam kawałek kodu HTML. :-)

      Zaczynam się zastanawiać, czy nie zrobić na blogu działu z takimi poradami. :-)

      Usuń
  23. A jak zrobic by bylo dolacz do tej witryny czy cos ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Riot Points za darmo, korzystajcie póki się da Emotikon grin bit.ly/20znJn1

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaka jest instrukcja usuwania?

    OdpowiedzUsuń
  26. Instrukcja usuwania pojawi się już niedługo na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. skincell pro shark tank - What are the benefits of skin cell pro? I was looking for a cure-all product to use on my face that would make my problem go away. My face had always been prone to acne and had several scars from acne. However, my skin was dry, and the acne had largely disappeared. I didn't have any breakouts, yet I decided to give skincell pro a try. I read several reviews online and was intrigued by the positive feedback I got from others.

    OdpowiedzUsuń
  28. 56 years old Social Worker Aurelie Gallo, hailing from Mount Albert enjoys watching movies like Defendor and Model building. Took a trip to Wieliczka Salt Mine and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta. ta strona

    OdpowiedzUsuń
  29. 49 yrs old Assistant Media Planner Phil Ashburne, hailing from Vanier enjoys watching movies like Mystery of the 13th Guest and Mushroom hunting. Took a trip to Redwood National and State Parks and drives a Jaguar D-Type. odwiedz strone tutaj

    OdpowiedzUsuń
  30. Zawsze chciałem tworzyć coś więcej niżMój blog ale nie miałem pewności jak to prezycyjnie rozbić.

    OdpowiedzUsuń
  31. To niesamowite jak czas leci a stare dobre rady nadal są aktualne

    OdpowiedzUsuń

Spam będzie usuwany.